środa, 03 maja 2017

Zdaniem rzecznika prasowego ONR (Oni Nienawidzą Rozumu), wymuskanego nacjonalisty, Tomasza Kalinowskiego jego organizacja propaguje zdrowy polski nacjonalizm. Ponadto uważa on, że "Każdy, kto zna podstawy politologii, umie odróżnić faszyzm od zdrowego nacjonalizmu polskiego. W deklaracji ideowej nie ma nic, co wskazywałoby na to, że promujemy, propagujemy ustrój totalitarny"

Czyżby? Sięgnijmy do przedwojennego ONR, który sam się określał jako totalny. Ten sam ONR, do którego już oficjalnie się przyznajecie.

Włodzimierz Sznarbachowski, Naczelny problem współczesnego ustroju, "Ruch Młodych" 1937, nr 3 (18), s.26-27 - "[...] da się dziś wyróżnić trzy dominujące typy ustrojowe. Jeden nazwijmy liberalnym, akcentujący moment wolności gospodarczej i politycznej jednostki i pośrednio  jej udziału w rządach (głosowanie powszechne), drugi - policyjny, wciągający zewnętrznymi przepisami cały naród do pracy dla państwa, ale chcący zachować przywileje rządzących. Wreszcie totalny - akcentujący solidarność wspólnoty narodowej i chcący ją rozbudować na świadomym wysiłku każdej jednostki" oraz "[...] totalnym jest zarówno bliski katolicyzmowi faszyzm, jaki rasistowski hitleryzm i materialistyczny bolszewizm".

Wojciech Wasiutyński, Organizacja Polityczna Narodu a państwo i społeczeństwo, "Ruch Młodych" 1937, nr 1 (16), s.17 - "[...] jesteśmy świadkami powstawania pierwszych państw opartych na jednym tylko narodzie, państw, których podstawą jest zorganizowany naród. Są to państwa totalne. Rządzi w nich "monopartia", organizacja polityczna, starająca się z mniejszym lub większym skutkiem ogarnąć cały naród we wszystkich warstwach i na wszystkich ziemiach."

Bolesław Piasecki, Trzy czynniki siły Ruchu Narodowo-Radykalnego, "Ruch Młodych", 1938, nr 1 (27), s.1 - "Totalizmem jest faszyzm, jest hitleryzm i bolszewizm, totalistyczny jest także ustój Kościoła Katolickiego"

Bolesław Piasecki, Duch czasów nowych a Ruch Młodych, Warszawa 1935, s.28 - "Pierwsza cecha pogłębionego nacjonalizmu, dążność do wciągnięcia wszystkich członków narodu do twórczości cywilizacyjnej przejawia się w Trzeciej Rzeszy w antysemityzmie i centralizacji."

Stanisław Brochwicz, Narodowy socjalizm walczy o brunatny Wiedeń, "Falanga" 1939, nr 4, przypis od redakcji  - "[...] sądzimy, że należy poznać doświadczenia niemieckie odnośnie kwestii żydowskiej po to, by wyciągnąć z nich wnioski odpowiadające polskiej sytuacji." oraz "Narodowy socjalizm dał Europie nową poglądową lekcję, jak narody i państwa winny uwalniać się od największego szkodnika naszych czasów - od wpływów międzynarodowych mafii zorganizowanego żydostwa."

Katolicki nacjonalizm, "Ruch Młodych" 1937, nr 5 - "Totalizm to jest po prostu bezwzględne panowanie idei, jak ktoś się wyraził "monopolistyczne stanowisko idei"."

Słowo totalny jest obecnie zarzucone na rzecz słowa totalitarny, jednak obydwa oznaczają to samo i odnoszą się do tych samych ustrojów.

 

PS.

Włodzimierz Sznarbachowski, który przed wojną był działaczem i ideologiem ONR "Falanga", jak również więźniem w Berezie Kartuskiej, w trakcie wojny działał już jako socjalista w strukturach włoskich socjalistów. Po wojnie pracował w Radiu Wolna Europa do 1990 r. i był jedną z ważniejszych osób na emigracji. Wydał wspomnienia, gdzie dość oszczędnie opisuje urzeczenie Bolesławem Piaseckim, wpływ urzeczenia nazizmem na założenie ONR oraz kwestie finansowania organizacji m.in. z haraczy, pod groźbą "zdemaskowania" danej firmy jako "żydowskiej" na łamach prasy "Falangi". Skoro ideolog ONR we wspomnieniach opisał wpływ ideologii nazizmu na przedwojenny ONR, to jest trudno obecnym propagatorom tej organizacji temu zaprzeczać.

P.S.2

Powyższe cytaty można znaleźć w książce: Jan Józef Lipski, "Idea Katolickiego Państwa Narodu Polskiego. Zarys ideologii ONR "Falanga"". (anuszka)

20:52, leszlong
Link Komentarze (3) »
środa, 23 listopada 2016

Dziękuję Bogu, że mnie stworzył bardziej odporną i z jakiejś doskonalszej gliny — wyprostowuję się, dumna, że mogę chodzić między ludźmi bez gorsetu i wywołania równocześnie skandalu, i klękam na krześle, a pokładam się całym torsem na stole. Jest to moja ulubiona pozycja, gdy mnie nikt nie widzi. Zrozum — Maryla nie liczy się za kogoś. Wprawdzie później dostrzegam, iż w gabinecie robi porządki lokaj i w lustrze konstatuję, że jest przystojny wyjątkowo i kształtny chłopak — ale nie zmieniam pozycji. Dla dwóch przyczyn.
Pierwsza:
Że taki mud’ może się nie poznać.
Albo:
Że się może poznać, więc...
Tem lepiej.
Zawsze — niech ani jedna linja nie zostanie stracona.I milej być głaskaną wzrokiem choćby osobnika, zajętego oczyszczaniem otomany z problematycznych moli, jak nie być głaskaną wzrokiem niczyim.
Bo w takim razie pozostaje nam tylko gorzki żal nad słonym, a niezapłaconym rachunkiem szwaczki, która nam taki piękny i cudnie opięty kostjum stworzyła...
Więc już lepiej — niech choćby lokaj...
Czuję magnetycznie, że jestem podziwianą od strony odwrotnej...

Gabriela Zapolska, "Kobieta bez skazy" (1913)

20:54, anuszka_ha3.agh.edu.pl , Przydatne cytaty
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 22 lutego 2016

Nasza redakcja dotarła do mało znanych faktów z życia człowieka, który uchodził za legendę i motor masowego ruchu społecznego.

Św. Paweł nie był akceptowany przez żydowskich chrześcijan z powodu konfidenckiej przeszłości. Dlatego wolał trzymać się z daleka od żydowskich chrześcijan i przebywał raczej na terenach pogańskich.

Zastanawiające zresztą, że miał z urodzenia obywatelstwo rzymskie. Jego przodkowie przyjęli obywatelstwo okupanta! To go nieraz ratowało z opresji - władze okupanta w tajemniczy sposób wypuszczały go z aresztu, gdy ujawniał, że jest rzymskim folksdojczem.

Lustratorzy powinni się jednak przede wszystkim zająć tym, że Paweł plątał się w zeznaniach: Choć autor Dziejów Apostolskich sugeruje zabijanie chrześcijan, to sam Paweł przyznaje się jedynie do pilnowania ubrań podczas egzekucji.

Czy św. Paweł był do końca życia sterowany przez faryzeuszy??? A może przez Rzymian??? Z tymi pytaniami pozostawiamy czytelników.

--

Szaweł ciągle jeszcze siał grozę i dyszał żądzą zabijania uczniów Pańskich. Udał się do arcykapłana i poprosił go o listy do synagog w Damaszku, aby mógł uwięzić i przyprowadzić do Jerozolimy mężczyzn i kobiety, zwolenników tej drogi, jeśliby jakichś znalazł (Dz 9:1-2)

Ujrzałem Go: "Spiesz się i szybko opuść Jerozolimę - powiedział do mnie - gdyż nie przyjmą twego świadectwa o Mnie". A ja odpowiedziałem: "Panie, oni wiedzą, że zamykałem w więzieniach tych, którzy wierzą w Ciebie, i biczowałem w synagogach, a kiedy przelewano krew Szczepana, Twego świadka, byłem przy tym i zgadzałem się, i pilnowałem szat jego zabójców". "Idź - powiedział do mnie - bo Ja cię poślę daleko, do pogan"». (Dz 22:18-21)

Kiedy przybył do Jerozolimy, próbował przyłączyć się do uczniów, lecz wszyscy bali się go, nie wierząc, że jest uczniem. (Dz 9:26)

Trybun przyszedł i zapytał go: «Powiedz mi, czy ty jesteś Rzymianinem?» A on odpowiedział: «Tak». «Ja za wielką sumę nabyłem to obywatelstwo» - odrzekł trybun. A Paweł powiedział: «A ja mam je od urodzenia». Natychmiast też odstąpili od niego ci, co go mieli badać. Dowiedziawszy się, że jest Rzymianinem, trybun przestraszył się, że kazał go związać. (Dz 22:27-28)



13:30, anuszka_ha3.agh.edu.pl , Polityka
Link Komentarze (7) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 92